vervolg curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elisabeth Tordoir - WaarBenJij.nu vervolg curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van elisabeth Tordoir - WaarBenJij.nu

vervolg curacao

Blijf op de hoogte en volg elisabeth

13 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Februari tot nu
Nou per 1 februari kon ik mijn eigen appartementje in. En om nog maar even bij de lekkere beestjes te blijven….. Ik ging lekker chillen op de bank (althans dat dacht ik) toen ik om me heen keek zag ik overal maden vandaan komen het krioelde ervan. Ik ben dat toen maar even gaan melden aan de huurbaas. Ik denk nog geen week later kwam ik thuis en wilde ik naar bed. Nou denk maar niet dat ik daar lekker kon gaan slapen. Mijn deken ging steeds omhoog en naar beneden. Ik het ligt aan doen zaten er een paar kleine kikkertjes in mijn bed. En Nee ik heb ze geen zoen gegeven om te zien of de kikker veranderde in de prins van mijn dromen….. die opmerking heb ik nu al zoveel gehoord, nu hoeven jullie deze opmerking niet meer te maken hehehhehehe. Een lekkere beesten boel dus. Ik hoef me dus ook geen moment te vervelen.
Verder naast mijn huisje ben ik veel weg geweest (voornamelijk naar miles cafe) Hier heb ik een aantal nieuwe mensen leren kennen waarmee ik een top tijd had. Zo hadden we op een avond maar bedacht (rond 4 uur) dat het wel leuk zou zijn om door te rijden naar het strand de knip in westpunt. Zo gezegd zo gedaan de jongens jasper en levi pakte hun spullen vanuit daar zijn we naar het huis van letice gereden om de spullen op te halen en langs mijn huis om mijn spullen te halen en vanuit daar op naar de knip. Heel impulsieve actie maar wat een gezellige spontane dag was dat. Ik heb genoten.
Ook heb ik nog een drankje gedaan met rogier en roos die voor een aantal dagen op het eiland waren. Dat was wel even gezellig.
Ook het carnaval was helemaal te gek. Door de stichting waar aan mee werk heb ik locale mensen ontmoet. Sahayra en voorzitter van de stichting en daardoor letice (haar dochter) waar ik momenteel heel veel mee optrek. Ze hebben me met het carnaval uitgenodigd om bij de familie van hun te komen staan. Ze hebben langs de route een bank staan wat deze familie elk jaar weer garantie geeft op een plek langs de parade. Het was echt waanzinnig. Alle dagen heb ik bij hun gestaan. Er was eten drinken alles, zelf had ik ook wel iets bij me maar ik mocht van alles mee eten. Ze hadden pasteitjes broodjes met kip of bakeljouw. Echt heerlijk. En er was aan drinken wat ik maar wilde van water tot rum tot wiskey kies het maar uit. Wat een ervaring was dat. En de parade was wauw. Echt te gek. Van het carnaval zet ik wel een aantal foto’s op de site.
Ook ben ik de laatste weken veel met mijn terrein genoot op pad geweest. Ze heeft een gebroken teen 5 breuken (duiktank op haar teen laten vallen) . Je begrijpt dan dat ze aan huis gekluisterd zit. Hier moet je echt je auto kunnen gebruiken maar ja met zo een teen wordt het nog wel is lastig. Ik heb haar een keer gevraagd om mee te gaan zodat ze in iedergeval ook nog is buiten komt. Nou van het ene feestje kwam de andere. En nu doen we regelmatig dingen samen. Het is wel echt vaak op laatste moment besloten om iets te doen. En tot nu toe zijn dat de beste avonden geweest. Ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen in een korte tijd. Zo was er een feestje aan het strand in de middel of no were. Dit was echt te gaaf de weg heen hebben heidi en ik ons rot gelachen. Het was een zandpad die zich op eens opsplitste in twee paden. Gelukkig kozen wij de goede en kwamen we bij de st joris baai aan. Wel vonden we dit ritje een beetje griezelig zodra we het zandpad opgingen deden we ramen dicht deuren opslot en heidi zei tegen mij vooral NIET stoppen met rijden. We hebben echt heel hard gelachen. Stelletje bange schijterds dat we waren. Maar eenmaal aan het eind van het pad was helemaal geweldig. Iedereen had eigen drinken mee en er was een dj geplaatst die draaide best wel oke. Verder gewoon gezellig zitten praten met iedereen die er was. Echt en top avond. En dit was ook weer onverwacht we begonnen in zanzibar en toen vertelde iemand van dit feest en we waren snel om toen er verteld was dat er aan het water een feest was. Zo zijn er nog een aantal dagen geweest in de afgelopen tijd die zo gingen als deze avond. Maar beter kan het echt niet. Ik zie ook elke avond weer wat het me brengt, want plannen is het laatste wat je hier moet doen. Dat zorgt alleen maar voor teleurstellingen. En daarbij zijn de avonden waar je met niemand afspreekt maar wel veel mensen tegenkomt de leukste avonden.
In het kort gezegd het is hier gewoon helemaal top en geniet nog steeds elke dag. Daarbij wordt het alleen maar beter. Ik leer steeds meer mensen kennen die hier langer blijven dan drie maanden. Ik merk zelf hieraan dat ik daar dan ook meer tijd in wil steken. Zij zijn de mensen waarmee je wat kunt op bouwen. De andere zijn ook heel gezellig en leuk maar je weet dat ze na 3 maanden weer weg zijn. Dus als ik me daar op ga storten val ik steeds in een gat ben ik bang. En nu heb ik een aantal top mensen om me heen die allemaal hier voor langere tijd blijven of inmiddels al een aantal jaren hier wonen.
Echt top.

• 16 April 2014 - 16:16

Lynette:

klinkt allemaal top,lieverd,tot snel,dikke knuf je k tante

• 23 April 2014 - 18:59

Charlotte:

Is een vrolijk verslag, het Amma Lotje voorgelezen, ze vroeg zich af hoe je het op je werk hebt, daar heb je niks over geschreven, tot snel spreeks maar weer, knuffel je m

• 27 April 2014 - 16:24

Jan Berent:

Ha Lizzy,
    Klinkt allemaal wel heel leuk.
    Fijn dat je zo geniet.
    Hopelijk is je werk bijna net zo leuk als de rest.
    Liefs,
    Jan Berent en Noor

• 01 Mei 2014 - 16:36

Titia Reitsma:

leuk te lezen dat dat tropische eiland te leuk is! geniet ze met je zus Yvette, lieve groet Titia

• 03 Mei 2014 - 21:44

Jacqueline:

Klinkt als alleen maar genieten! Nog even en dan komt Yvette en kun je haar alles laten zien.
    Heb vast een gezellige verjaardag en geniet samen met Yvette van een heerlijke tijd. Veel liefs,